29 mai 2013, Predarea unei lecții interactive de matematică, cu ajutorul tablei ceramice cu sunet integrat (ēno), în prezența unei clase de copii cu disabilități din cadrul Centrului de educație incluzivă nr.1 Bacău

În data de 29.05.20013, în cadrul Universității “Vasile Alecsandri” din Bacău, s-a desfășurat predarea unei lecții interactive cu ajutorul tablei ceramice cu sunet integrat (ēno), în prezența unei clase de copii cu disabilități, din cadrul Centrului de educație incluziva nr.1 Bacău. Desfășurarea lecției a avut loc în prezenta unui profesor psihopedagog, doamna profesor Adina Albu și a unui supraveghetor din cadrul “Centrului de Educație Incluziva nr.1” Bacău. Un număr de 10 elevi de clasa a IX-a, cu diferite tipuri de disabilități neuropsihice, au participat la această lecție. 
Materialul pilot pentru clasa a IV-a, din aria curriculara Matematica – Unități de măsura, realizată de partenerul privat, SC ASCENDIA DESIGN SRL în cadrul proiectului ENOTEC, a fost în prealabil adaptată pentru programa școlară de educație incluziva pentru clasa a IX-a.
Subliniem aportul deosebit pe care îl au permanent reprezentanții partenerului SC Ascendia Design SRL, pentru adaptarea la necesități, a lecțiilor interactive.
Intenția realizării acestei activități, a fost aceea de a se observa impactul unei metode noi, interactive, de predare a lecției cu ajutorul tablei ceramice cu sunet integrat, asupra elevilor cu disabilități, dar și asupra profesorilor psihopedagogi, punându-se accent pe următoarele obiective:

  • reacția elevilor pe parcursul unei ore de tip interactiv,
  • gradul de satisfacție a elevilor pe parcursul interacțiunii directe cu tabla interactiva (TI),
  • dorința elevilor de a participa si la alte lecții predate cu ajutorul tablei ceramice cu sunet integrat,
  • bagajul de cunoștințe reținute in urma predării-învățării cu ajutorul tablei ceramice cu sunet integrat
  • reticență sau colaborarea cadrelor didactice din învățământul preuniversitar, în vederea utilizării metodelor interactive în procesul de predare-învățare.

Pe parcursul lecției, fiecărui elev i s-a oferit posibilitatea de a rezolva câte un exercițiu pe tabla interactivă și exprimarea opiniei acestuia privind gradul de dificultate, în urma utilizării stiloului și a tablei interactive.
Ca și observații ale acestui studiu, în urma aplicării de chestionare în rândul elevilor, se pot menționa:

  • 9 din 10 elevi le-a plăcut foarte mult sa utilizeze TI
  • 10 din 10 elevi au înțeles și memorat mai bine noțiunile predate cu TI
  • 10 din 10 elevi ar participa și la alte lecții predate cu TI
  • 10 din 10 elevi ar dori ca și alți profesori să utilizeze în procesul de predare TI.

Atât din partea profesorului psihopedagog cât și din partea elevilor prezenți la lecția interactiva, s-a observat un feedback pozitiv, ambelor parți implicându-se activ într-o nouă metodă interactiva de predare-învățare.

Acest eveniment corespunde următoarelor obiective ale etapei a doua a proiectului:

  • Testarea pachetului de materiale educaţionale realizate pentru disciplina matematică
  • Asigurarea funcţionalităţii metodei interactive de predare-învăţare fără conexiune la internet
  • Testarea impactului asupra elevilor, în particular  a elevilor cu disabilități, a metodei interactive de predare-învăţare folosind tehnologia ēno
688true dots bottomright 516true true 800http://enoeducation.ro/wp-content/plugins/thethe-image-slider/style/skins/frame-white
  • 5000 fade false 60 bottom 30
    Slide1
  • 5000 fade false 60 bottom 30
    Slide2
  • 5000 fade false 60 bottom 30
    Slide3
  • 5000 fade false 60 bottom 30
    Slide4
  • 5000 fade false 60 bottom 30
    Slide5
  • 5000 fade false 60 bottom 30
    Slide6
  • 5000 fade false 60 bottom 30
    Slide7
  • 5000 fade false 60 bottom 30
    Slide8
  • 5000 fade false 60 bottom 30
    Slide9
  • 5000 fade false 60 bottom 30
    Slide10

Comments are closed.